Szauna világ

Szauna világ


Szauna világ


A szauna nem csupán egy meleggel teli kabin. A szauna művészet, a szauna tradíció. Egy olyan tevékenység, amikor a külvilág megszűnik létezni, és csak te vagy, meg a forróság. Mélyeket lélegzel, kikapcsolod az agyad, és élvezed a nehéz levegőt. Közben pedig egyre karcsúbbá és karcsúbbá válsz...

A szaunát az északi népek már több ezer évvel ezelőtt használták és szerették. Melegedni vagy fürödni jártak be, de végeztek olyan orvosi beavatkozásokat is a kis kabinokban, melyek maximális higiéniát és meleget igényeltek. Így tehát a gyerekszülés vagy a vadászat okozta sérülések ellátása is a szaunában zajlott.

Mára a szauna ugyanezen területeken alapvetően nem mosakodásra szolgál, hanem sokkal inkább egy társasági eseménynek biztosít helyszínt. A szaunázás ugyanis nem egy tevékenység, hanem egy esemény, melynek meg kell adni a módját, fel kell készülni rá, és időt (akár egy egész napot is) adni kell neki. A szaunázás megtiszteltetés.
De ha eltekintünk kulturális mivoltától, a szauna egy rendkívüli egészségmegőrző módszer, mely tisztítja a légutakat, szépíti a bőrt, égeti a zsírt, megszabadít a testedben fellelhető mérgektől, és erősíti a szívedet.


Szauna fajtáink:


-Finn szauna:
Nevével ellentétben nem északi rokonaink találmánya. A maja és azték indián törzsek szaunáztak először. Méregtelenítő hatású, és segít különböző betegségek kezelésében és megelőzésében. A forró (80-90 C fok) és száraz levegő hatására az emberi szervezet hőleadással, verejtékezéssel válaszol.
Helyes használata: a szaunázás előtt zuhanyozzunk le, majd száraz testtel 3-4-szer egyre hosszabb időt (5-15 perc) tartózkodjunk bent. A szünetekben pedig egészséges szervezetnél ajánlott a hideg zuhany, amely serkenti a vérkeringést. Szaunázás után ne feledkezzünk meg a pihenésről sem!

Gőzkabin:
A gőzkabin javítja az egészséget és használata élvezetes. Kiegészítő tevékenységként a gőzkabin különösképpen ajánlott számos egészségügyi probléma, megbetegedés enyhítésére a magas gőztartalmának és a nedves hő általános hatásainak köszönhetően.
A gőzfürdő nagy előnye a bőrre gyakorolt igen kedvező hatásában rejlik. A nedves hő stimulálja a szubkután vérkeringést és alaposan tisztítja a bőrt úgy, hogy megnyitja a pórusokat és eltávolítja az elhalt hámsejteket. A bőr ettől puha, tiszta és selymesen sima lesz.

Sókabin:
A sókamra egy olyan helyiség, melynek falai, himalájai sóbányákból származó kristálysó téglákkal van kirakva. A levegő sós, tökéletesen por és ingermentes, erős antiallergén és antibakteriális hatású. A körülöttünk lévő só egy harmonikus, nyugtató rezgést biztosít, valamint testünk radírozására is tökéletesen alkalmas. A só gyulladáscsökkentő hatással van, mind az izületi gyulladásokra, mind a bőr problémákra, ekcémára, pikkelysömörre stb. A só, mind kémiai, mind fizikai szempontból semlegesítő és kiegyenlítő hatású, így gyógyítólag hat továbbá pl. a vérnyomás problémákra, alvászavarokra, a vesére, az idegrendszerre, a hormon háztartásra, a vér méregtelenítésére, az öregedési folyamatok lelassítására. A megvilágított sókristályok színei gyógyító és stressz oldó hatásúak.

Illatkamra:

Az illatkamra más néven tepidárium. 30-40 fokos helység illóolajok alkalmazásával közepes páratartalom mellett. Órákon át élvezhető, nem terheli a szervezetet. A tepidáriumban átmelegített ágyak segítik az ellazulást.

Bio szauna:
40-50 fokos szauna körülbelül 20%-os páratartalommal. Minden érzékszerünkre hat, szín-, fényterápia, és aromaterápia egyben. Felüdíti a testet, ellazít, vagy élénkít.

Hasznos tanácsok szaunázóknak:

- Szaunázni, csak nyugodt körülmények között lehet, hogy hatásai maximálisan érvényesülhessenek.

- A szaunázást frissítő tusolással kezdjük, fontos a víz testünkre gyakorolt hatása.

- Törülközőt vagy szaunalepedőt terítsünk a padra, mielőtt ráülünk.

- A szauna hőmérséklete 80-90, maximum 100oC, ez elegendő ahhoz, hogy a szauna kifejtse jótékony hatását. A páratartalmat növelhetjük a szaunakályhában található kövekre locsolt vízzel. De túlzásba sem kell vinni, mert a hirtelen páratartalom változás sokkolja a bőrt és gátolja a természetes izzadás fokozatos beindulását.

- Nagyon fontos! Csak addig maradjunk a melegben ameddig jól esik. Az élettanilag javasolt időintervallum 8-12 perc. Kezdőknek 4-8 perc.

- A szauna fürdőzés két egymást ismétlődően követő szakaszból áll. Az egyik a forró szaunában történő felhevülés a másik az azt követő lehűlés, pihenés szakasza. Ez utóbbi szakaszban ajánlott egy frissítő zuhany, vagy egy mártózás a medencében, hogy testünk hőmérséklete visszaálljon az amúgy megszokottra. A jeges vízben való megmártózást vagy „hóban hempergés" csak gyakorlott „vén rókáknak" ajánlott. Ezután célszerű kényelmesen elhelyezkedni és pihenni, mielőtt visszamennénk a szaunába.

- A szaunázók között leginkább elterjedt, hogy háromszor ismétlik meg a „műveletet".

- A szaunázás befejezése után időt kell hagyni a pihenésre és élvezni a szauna által kiváltott kellemes érzéseket. Ajánlott bő vízzel letusolni, viszont a tusfürdő, szappan használatát mellőzzük, mert a forró szauna kitágítja a bőr pólusait, megtisztítva így azt a baktériumoktól és egyéb szennyeződésektől.


Kérjük Kedves Vendégeinket, hogy a szaunákba papucsaikat ne vigyék be, valamint felhívjuk figyelmüket, hogy a szaunákat a 14 év alatti gyermekek csak szülői felügyelettel használhatják!